Check out my Ebook & other Digital Products

Monday, November 20, 2017

Ebook Enjoy! Kembara Bertemu Bahagia by Suffiya Rose. An Islamic Motivational Guide for those who are on a journey of finding love.



        Need some good motivation on staying positive and optimistic while finding your soulmate?;
        Want to find answers to mind-boggling questions on the matter of Jodoh/Soulmate?
         Looking for a book on relationship and finding love that emphasizes on Islamic values?
           
                  Then, this is the Ebook for you!

This e-book is in PDF format, written in Bahasa Malaysia/Malay, filled with lovely hand-drawn illustrations with motivating and inspiring Islamic relationship/Jodoh quotes.

Readers are encouraged to follow the journey in this book by applying the actions provided in it.

Why is this e-book so special?
The writing style is light and can easily be understood, injected with light humor and it incorporates element of Quranic Law of Attraction;

The writer shares her experience of finding her soulmate where she carried out strategies that   you can follow too. The strategies are guided by Islamic principles  and it is perfect for all of the single ladies out there to put their wholehearted trust in Allah The Almighty while waiting for their soulmates to come into their lives.

This E-book is 65 pages in length.

You will be able to download once you complete the purchase. Whatsapp to the writer herself, Suffiya Rose at 0166734867 or email suffiyarose2017@gmail.com



Reviews

"Thank you to the author for publishing this book. This book has very useful advise for someone single like me. I agree 100% with whatever it is written in this book. I would really suggest to everyone out there to buy this book".
-Ikhmal Zulkifli, Registered Negotiator-

"It's light, humour injected, faith evoking and debonair. I like it that the Author actually engaging with the reader while monologueing the structured points."
-Diana Osman, Physiotherapist, Singapore-

"I just love the real experience of ' kembara bertemu jodoh ' atau belahan jiwa. Sangat jujur dan menjawab banyak persoalan mengenai perjalanan bertemu jodoh. Biarpun belum bertemu jodoh insyaallah akan saya jadikan panduan berguna untuk kehidupan dan semoga menjadi saham akhirat buat penulis buku".
-Zaida. N, Registered Nurse, Malaysia-

It was written with sincerity. It took me down the memory lane and muhasabah myself. The book opens the space in me to evaluate the relationship and happiness I'm holding do we really surrender ourselves to the Almighty for our happiness gained or do we really appreciate the happiness granted by Allah. Though the title seems focusing on those who is seeking for jodoh but frankly the whole journey caters deeper steps in self sustainability. Well done!
-Siti Masturah, Lawyer, Malaysia-


 " I like that it is written in simple, casual tone with a tinge of humour". 
-Rilla Melati, Celebrity, TV host and Writer, Singapore-






 About the Author

She is of mixed parentage Malay, Chinese and Indian. Her late father embraced Islam on his own will and met her mother 2 years after his reversion. Suffiya Rose was born in Johor Bharu and grew-up in Selangor. Graduated with a Master's Degree in Strategic Management conferred by International Business School, University Teknologi Malaysia, an experienced Lecturer found her soulmate at the age of 37. After a string of heartaches, she figured out the right things to do in order to find her soulmate. She applied it in her daily routine and put her wholehearted trust in Allah The Almighty. 












Thursday, November 16, 2017

Tunggu punya tunggu, lelaki itu kahwin lain? Sayangilah diri sendiri dahulu.

Tunggu punya tunggu, si dia tidak berikan jawapan.
..tahu-tahu dia kahwin wanita lain..

Saya terpanggil menulis entri tentang masih ada wanita yang masih single diluar sana yang sanggup menyeksa diri. Mengapa?

Mereka sanggup menyeksa diri dengan menunggu dan terus menunggu tanpa sebarang jawapan dari si lelaki. Di bawa berbual setiap hari sudah, dirayu sayang setiap hari sudah, dibawa berjalan setiap minggu sudah, di bawa bermain tennis dan badminton sampai bengkak tangan dan kaki pun sudah. Di bawa makan di kedai mamak sudah, dibawa ke majlis perkahwinan orang lain pun sudah. Tetapi bila ditanya bila nak menikah?

Si lelaki menjawab, 'KITA LIHATLAH DAHULU, KITA TENGOK KEMANA PERHUBUNGAN INI AKAN MEMBAWA KITA'. Jawapan standard atau tipikal lelaki yang ingin mempunyai teman part-time yang tidak perlu diberikan wang belanja bulanan, yang tidak perlu bertanggungjawab 24 jam sehari, yang tidak perlu bertanggungjawab untuk mempercepatkan pernikahan kerana wanita yang berpaut kepada mereka sanggup menunggu sampai bila-bila..

Mari kita lihat pula, di waktu menunggu setahun, dua tahun, tiga tahun atau 10 tahun, tiba-tiba silelaki menikah dengan orang lain, apa terjadi kepada wanita yang menunggu? Terjun pokok petai lah jawabnya. Menangis sehingga bengkak mata hampir buta. Mengapa wanita sanggup menunggu tanpa jawapan pasti tentang masa depan bersama? Jawapannya memang banyak, tetapi yang saya boleh fikirkan adalah kerana wanita itu takut kehilangan lelaki yang dikenalinya selama 5 tahun itu dan dia takut jika dia tidak dinikahi.

Oleh itu, kenapa pula wanita itu takut kehilangan dan sanggup diperlakukan seperti dia diperbuat dari kayu atau besi?

Jawapannya, si wanita itu tidak menyayangi dirinya dahulu. Ia tidak bermaksud yang wanita itu mementingkan dirinya sendiri. Tetapi ianya bermaksud, apabila wanita menyayangi dirinya dahulu, dia tidak akan menunggu begitu lama. Dia tidak akan sentiasa menenangkan dirinya dengan berkata 'TIDAK APA, AKU HARUS BERI DIA RUANG, BIARLAH, NANTI DIA PASTI AKAN MENGAJAK AKU MENIKAH. AKU TIDAK MAHU MENEKAN DIA KERANA APA AKAN TERJADI KEPADAKU JIKA AKU TERLALU MEMAKSA?

Apabila lelaki itu merasakan yang dia dipaksa, sebenarnya dari awal lagi dia tidak mahu menjadikan wanita itu isterinya. Hanya teman dikala sunyi dan menjaga imej yang menunjukkan dia tidak pernah sendiri.

Bagaimana mungkin apabila seorang lelaki bertekad untuk menikahi seorang wanita merasakan usahanya itu suatu paksaan?

Bak kata pepatah melayu yang amat saya kagumi,
Hendak seribu daya...
Tak hendak seribu dalih..

Oleh itu, wahai wanita diluar sana, sayangilah diri anda dahulu...
Jika si dia masih tiada jawapan setelah setahun berkenalan, bergeraklah bersendirian kerana bersamanya dosa berlipat ganda, dosa mata, dosa telinga, dosa sentuhan. Apabila anda berpacaran setiap pergerakan, setiap pertuturan, setiap sentuhan menjurus kepada dosa. Hebatnya Islam, apabila menikah, setiap perkataan, setiap pandangan dan sentuhan di beri ganjaran pahala dan ketenangan didalam jiwa. Anda pilih, untuk tenang dalam kemaksiatan atau tenang dalam pernikahan. Saya bukan Ustazah tapi saya rasa terpanggil untuk berkongsi pesanan baik sesama kita. Saya ingin berkongsi maklumat kepada wanita diluar sana yang alam percintaan adalah satu fantasi, alam pernikahan adalah alam realiti...

Sayangilah diri anda dengan jangan ditunggu lelaki yang tidak mahu..
Dapat diketahui dari kata-kata dan tingkah laku..
Usahanya tidak kelihatan tapi masih minta ditunggu...
Bergeraklah dan berusaha lebih hebat lagi mempersiapkan diri untuk jodoh yang sebenarnya...
Janganlah mengkhianati jodoh anda yang telah disediakan Allah..
Berusaha dari segi hebatkan hubungan dengan Allah The Almighty, 
hebatkan hubungan dengan ibu bapa dan diri sendiri...


Oleh itu, anda yang masih single dan masih menantikan untuk ditemukan dengan jodoh anda, ingatlah satu perkara, bagaimana mungkin anda akan bertemu yang soleh jika cara anda mendapatkan jodoh mengundang kemarahan Allah? Jadilah wanita yang baik, saya sentiasa mengingatkan diri saya untuk menjadi baik. Orang yang baik tidak bermaksud tidak melakukan dosa, tetapi lebih kepada sentiasa berusaha untuk jadi lebih baik. Untuk siapa? Untuk Allah.

Hati lelaki 100% dipegang oleh Allah. Oleh itu, mintalah kepada Allah agar hati lelaki yang mencintaiNYA terpaut kepada anda dan mengajak anda menikah tidak lama lagi.Aminnnn Ya Rabbal Alamin


Hamba Allah,
-Suffiya Rose-
Penulis Ebook Enjoy! Kembara Bertemu Jodoh,
Panduan para pencari belahan jiwa...


Anda beruntung jika anda dapatkan ebook ini sekarang!










Monday, November 13, 2017

Anda ada kemusykilan tentang jodoh? Jom tanya saya!


Kenapa saya, Suffiya Rose penulis ebook Enjoy! Kembara Bertemu Bahagia boleh menjawab persoalan tentang jodoh? Saya berkahwin diusia menghampiri 40 tahun. Saya juga telah melalui pelbagai pengalaman suka duka sehinggakan saya telah membuat keputusan untuk menulis buku tentang jodoh.

Ebook saya berkisar tentang panduan-panduan untuk para pencari jodoh agar mengikutinya atau mengaplikasikannya didalam kehidupan seharian mereka.

Saya amat menggalakkan para pencari jodoh untuk mengguna pakai panduan yang disediakan agar mereka kekal berharap, yakin dan berusaha yang jodoh mereka ada diluar sana. Walau penat, walau bosan, walau menyampah sekalipun, jangan pernah sekali-kali berhenti berdoa kepada Allah SWT tentang jodoh. Benar, jodoh itu sudah ditetapkan Allah, tidak cepat tidak lambat, hanya waktu yang tepat. Tetapi sebagai manusia lemah dan hina, kita tidak dapat lari dari berfikiran negatif mempersoalkan mengapa jodoh tida kunjung tiba.

Saya terpanggil untuk menulis ebook ini kerana saya mahu membantu para pencari belahan jiwa agar berani membuat keputusan untuk berusaha dengan tekad dan penuh harapan.

Ebook ini juga disasarkan kepada mereka yang seringkali gagal dalam berpacaran. Jika difikirkan, bagaimana mungkin pacaran membawa kebahagiaan dan kegembiraaan sedangkan secara terang-terangan ianya haram disisi Islam. Kata Ustaz Pahrol Juoi, mengapa Islam mengharamkan sesuatu itu? Sesuatu yang haram itu secara fitrahnya tidak disukai oleh manusia itu sendiri. Maksudnya, Islam itu fitrah, oleh itu apa sahaja yang merosakkan, membinasakan, menyedihkan dan melemahkan, itu semua haram hukumnya. Sebagai contoh, adakah kita suka jika seorang lelaki bukan muhrim memeluk adik perempuan kita? Adakah kita suka jika kita ditipu? Adakah kita suka jika jiran kita dengan suka hati buang sampah di depan pagar rumah kita? Adakah kita  suka jika pelanggan datang makan direstoran kita dan lari begitu sahaja ? Semua perbuatan itu adalah haram kerana tiada siapa yang suka untuk diperlakukan sedemikian bukan?

FB Page :Suffiya Rose Books and Designs
Begitu juga dengan berpacaran. Bertahun-tahun pacaran, berkahwin seketika sahaja. Mengapa? Anda akan dapat mengetahui antara jawapan mengapa pacaran itu menyedihkan dan haram disisi Islam dengan membaca ebook saya. Saya telah menjelaskan serba sedikit bagaimana Teori Pembentukan Pasukan yang diperkenalkan oleh pengkaji bukan Islam yang amat selari dengan ajaran Islam. Mengapa selari? Kerana Islam itu selari dengan fitrah manusia. Dapatkan ebook saya hari ini dan ia akan membuat anda terfikir, " hmmm.....tak sangka selari sungguh dengan mengapa pacaran itu tidak menjanjikan perkahwinan yang bahagia dan mengapa orang yang tidak berpacaran tidak semestinya tidak boleh menjalani perkahwinan yang panjang dan bahagia".

Pendek kata, alam percintaan atau pacaran itu adalah alam fantasi, manakala alam pernikahan itu alam realiti. Mereka yang sudah berumahtangga akan sedar yang alam perkahwinan merupakan satu kembara yang amat berlainan dan berbeza, penuh cabaran, menuntut kesabaran dan toleransi yang tinggi tetapi pada sama penuh kebahagiaan dan ketenangan.

Ya, saya bukan pakar motivasi tetapi saya boleh kongsikan panduan dengan anda supaya sentiasa postitif, bergembira dan yakin dalam menanti jodoh ditemukan Allah SWT nanti.

Anda boleh ajukan soalan diruang comment dibawah nanti dan saya akan menjawab persoala anda secepat mungkin.

 Oleh itu kepada yang masih single, jangan biarkan sesiapa beri tekanan kepada diri anda tentang persoalan jodoh. Just enjoy the journey. Ingat, penemuan jodoh itu satu pengembaraan, bukan perlumbaan.


-Suffiya Rose-
Copyright 2017


Ebook Enjoy! Kembara Bertemu Bahagia akan membantu anda didalam mengetahui perkara berikut:


#25 idea untuk selalu bahagia dalam menanti jodoh tiba
#6 perkara perlu dilakukan untuk mendapatkan jodoh
#ketahui cara menarik jodoh impian
Dapatkan pada harga promosi RM 15.00. Whatsapp hari ini di talian +60166734867 atau email kepada suffiyarose2017@gmail.com


Saturday, November 11, 2017

Tingkatkan kemahiran bertutur dan menulis Bahasa Inggeris hari ini!





Belajar Bahasa Inggeris dengan Ms. Rosita Michael.
Anda kurang keyakinan dalam bertutur dan menulis didalam Bahasa Inggeris?
Anda tidak dinaikkan pangkat dalam pekerjaan semata-mata kerana tidak mahir Bahasa Inggeris?
Anda tiada masa untuk menghadiri kelas pada hari bekerja?
Atau anda ingin memperbaiki kemahiran Bahasa Inggeris untuk pembangunan diri.
Mari belajar dengan saya dan saya akan menyusun atur kelas dan pembelajaran mengikut keperluan anda.

Anda boleh memilih samada:-
- Kelas hari bekerja atau hujung minggu;
- 2 atau 4 kelas sebulan; dan
- Kelas One to one atau berkumpulan

Apa yang akan anda pelajari:-
-Conversational English
-Written English
-Pronunciations
-Grammar

Whatsapp Ms. Rosita hari ini di talian 0166734867. Thank you!

FB Trovedu
IG Trovedu Crewnection

Wednesday, October 25, 2017

Apa maksudnya bila wanita yang baik untuk lelaki yang baik, lelaki yang keji untuk wanita yang keji?


"Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)....".
An-Nur, Ayat 26, The Noble Quran.

Ayat diatas menjelaskan wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan sebaliknya.
Lelaki dan wanita yang baik tidak bermaksud mereka yang tidak pernah berbuat dosa, tetapi, wanita dan lelaki yang baik adalah mereka yang sentiasa berusaha menjadi baik.

Kita manusia tidak terlepas dari melakukan dosa. Paling penting ialah kita mestilah selalu siasat diri. Jika kita terlajak dari landasan Allah, kita bertaubat. Jika kita semakin lalai dari menjalankan ibadah, kita kembali semula kepada Allah dengan taubat. Orang yang baik sentiasa berusaha siasat diri dan betulkan diri. Sebagai contoh, ada masanya kita susah sangat hendak menunaikan solat subuh. terlajak tidurlah, terlupa alarm clock lah, sudah bangun tapi tidur semula dan sebagainya.

Lelaki yang keji untuk wanita keji. Apa maksudnya?
Mungkin anda berfikir terdapat juga lelaki yang jahat, tetapi berkahwin dengan wanita yang baik. Ada juga wanita yang keji dan jahat tetapi berkahwin dengan lelaki yang baik. Mungkin itu caranya Allah hendak memberikan syurga kepada lelaki dan wanita yang baik yang berjodoh dengan yang keji. Waahu'alam. Seperti kisah Siti Asiah yang bersuamikan Firaun yang kejam dan mengaku dirinya sebagai Tuhan. Asiah yang kekal beriman kepada Allah walau diseksa sehingga mati. Tetapi, Asiah lah antara penghulu wanita di dalam syurga yang mewakili wanita-wanita yang teraniaya bersuamikan lelaki yang durjana.

Yang keji berjodoh dengan yang keji kerana masih mengamalkan cara hidup yang keji, tidak bertaubat dan tidak mahu mendekatkan diri dengan Penciptanya. Bangga dengan kemungkaran dan kemaksiatan, bangga dengan harta benda yang masih dinikmati walaupun membenci Tuhan. Inilah keji yang dapat saya fikirkan. Mungkin definasi anda tentang keji berlain dari saya, itu hak anda.

Paling penting, jika anda menginginkan seorang suami yang beramal soleh, beriman kepada Allah dengan cara yang Allah suruh, berbuat baik dengan ibu bapa, keluarga dan manusia yang lainnya, anda haruslah menjadi seperti siapa yang anda mahukan. Be the person you want to be with.

Anda mahukan isteri yang solehah dan berakhlak baik, anda haruslah mulakan dulu menjadi lelaki soleh. Jaga mata, jaga maruah, jaga solat dan jaga akhlak, barulah wanita idaman anda akan ditemui. Jika anda masih bergelumang dengan maksiat tetapi mengimpikan wanita solehah, sepertinya orang yang bekerja di tempat pembuangan sampah dan mahu beribadat di masjid, tetapi enggan mandi membersihkan diri dan mengambil wudhu. Cuba fikirkan. Oleh itu mandilah dulu dengan bertaubat berniat tidak ulangi kesilapan, slowly but surely menjadi muslim yang lebih baik. Barulah wanita idaman anda akan mula bergerak kearah anda.

Wallahu'alam.


Penemuan Jodoh itu satu pengembaraan, bukan perlumbaan.
-Suffiya Rose-
Copyright 2017
*********************





Friday, October 13, 2017

Mahu kelihatan jelita dan menawan untuk calon jodoh anda?


Assalammualaikum para pembaca sekalian,

Sudah beberapa minggu saya tidak menulis entri baru. Hari ini baru berkesempatan untuk menulis, Alhamdulillah.

Seringkali, media dan perniagaan-perniagaan besar menggembar gemburkan yang kecantikan itu harus kulit yang mulus, kulit putih gebu, mata besar, baju mahal berkelip-kelip, kosmetik yang beratus-ratus harganya, krim macam-macam kegunaan dan sebagainya. Memang ramai yang suka bersolek termasuk saya. Cuma saya suka oles sedikit lipstick supaya tidak kelihatan sugul atau tidak bermaya. Hakikatnya, lebih ramai lagi yang tidak bersolek kerana tidak sempat, terlalu sibuk, suami tidak kisah, lipstick tidak ada stok dan sebagainya.

Memang ramai yang minat kosmetik dan krim yang boleh memutihkan, tetapi lebih ramai lagi yang tidak bersolek dan menggunakan pelbagai krim. Buktinya, cuba anda perhatikan wanita-wanita disekeliling anda. Bagaimana pakaian dan rupa paras mereka? Yang pasti, saya juga memerhatikan wanita-wanita diluar sana yang bersolek sekadar mengenakan lipstick dan pakaian kemas sederhana.

Kupasan ringkas saya ini membawa kepada persoalan adakah bersolek, memiliki kulit yang putih gebu serta mengenakan pakaian dan aksesori yang mahal menjadikan wanita itu jelita dan menawan?

 Ya, bersolek dan mengenakan pakaian cantik ada impak terhadap ketrampilan. Yang penting tidak nampak lesu dan tidak bermaya serta tidak selekeh. Tetapi, ianya tidak menjanjikan seseorang itu kelihatan jelita dan menawan. Oleh itu apa yang membuatkan kita menawan, jelita dan memikat?

Sudah tentu pendapat kita semua berbeza kerana pendapat diasaskan dari pengalamana hidup kita dan pemerhatian terhadap orang sekeliling.

Pada pendapat saya, yang menjadikan seseorang itu menawan dan jelita adalah AKHLAKNYA.
Definasi akhlak pada saya adalah cara seseorang itu bercakap dan melayan orang lain. 

Ada orang yang tidak cantik rupanya, tetapi akhlaknya yang menghormati dan peramah membuatkan dia kelihatan menarik. Ada orang yang sangat cantik tetapi tidak menarik kerana cara dia bercakap dan melayan orang lain dengan cara tidak menyenangkan dan tidak menghormati. 

Seseorang itu boleh menjadi jelita dan menawan jika memiliki Agama, Adab dan Amanah.
Agama adalah apabila dia segala tindakannya berpaksikan Allah The Almighty dan Sunnah Rasullullah. Menyebabkan dia amat menghormati orang lain dan ini menjadikan dia memiliki Adab yang baik. Apabila dia diberikan sesuatu tugasan, dia akan menjalankannya dengan amanah. 

Wanita atau lelaki yang memiliki 3A iaitu Agama, Adab dan Amanah akan menjadi orang yang sangat menarik. Mereka menarik orang yang seperti mereka. Bak kata pepatah, hanya jauhari mengenal manikam. Orang yang menghormati akan tertarik dengan oran yang menghormati. Orang yang tidak menghormati sesiapa akan menarik orang yang sepertinya.

Begitu juga dari sudut Pencarian atau Penemuan JODOH. Untuk menarik perhatian jodoh yang menghormati dan beradab, kita haruslah menjadi orang yang menghormati dan beradab. Titik.


Nah, tidak perlu berbelanja beribu-ribu ringgit untuk kelihatian menawan. Cukup sekadar oles kan diri anda dengan sifat menghormati dan beradab, jodoh pasti terpikat.

Kepada anda yang masih single, 
kemaskan akhlak dan ketrampilan, 
Jodoh sebenar pasti tertawan
-Suffiya Rose-





 

Suffiya Rose Copyright 2017
Author Ebook Enjoy! Kembara Bertemu Bahagia
email suffiyarose2017@gmail.com
___________________________________________________
 Untuk membeli ebook enjoy! Kembara Bertemu Bahagia, dapatkan pada harga promosi RM15.00. Ebook dalam format PDF dan email kepada suffiyarose2017@gmail.com
Untuk dapatkan Chapter 1 secara percuma, lawati FB page Suffiya Rose Books and Designs.