Thursday, September 1, 2016

Tentang jodoh itu memang misteri- Jumpa di Mahkamah

Kisah benar...

Satu hari Lolita ke mahkamah untuk mendapatkan perintah wali hakim. Di mahkamah, kes-kes yang berlangsung menggabungkan kes dua mahkamah kerana Hakim mahkamah sebelah cuti.
Setelah menunggu sehingga tengahari, mahkamah umum untuk berehat sehingga pukul 2 petang . Marahnya dan menyampahnya hati si Lolita, Allah sahaja yang tahu.

Si Lolita membawa ibu serta adik bongsunya yang terpaksa mengambil cuti kerja untuk menemaninya. Si adik bongsu muka nya mencuka lah sepanjang pagi hingga ke tengaharinya. Walaupun terpaksa mengambil cuti, si adik bongsu sangat gembira dan sanggup ikut kerana akhirnya kakaknya bertemu jodoh.

Semasa makan tengahari,  Lolita, ibu dan adiknya duduk bersama seorang wanita  yang juga bersama ibunya yang kebetulan kesnya hanya akan di sebut sebelah petang. Sambil makan dan berbual-bual, wanita yang bersama ibunya itu berkenan dengan adik bongsu si Lolita tadi dan meminta kebenaran untuk dikenalkan dengan anak bujangnya.

Setelah hari itu, cerita temu jodoh si adik bongsu Lolita pun bermulalah....

Nah siapa sangka kakak yang hendak mendapatkan wali hakim, akhirnya adik  ditemukan dengan bakal ibu mertuanya...

Moral ceritanya, Hanya Allah yang menemukan, kita hanya bersiap sedia kerana kita tidak akan tahu bila, dimana dan dengam siapa kita ditemukan...
Menakjubkan bukan?
Itulah kuasa Allah. Oleh itu sentiasa siap sedia, jodoh ditemukan bila-bila masa!

Copyright by Michael Rose September 2016

No comments:

Post a Comment