Check out my Ebook & other Digital Products

Sunday, December 24, 2017

Antara tanda-tanda sidia orangnya...



Assalammualaikum semua,

Apabila melibatkan hati, pelbagai perasaan dan kekeliruan akan menjelma. Kita rasakan macam-macam, resah, gelisah, ada jodoh kah dengan sidia? haruskah diteruskan perkenalan hingga ke alam pernikahan? Bolehkan itu dan ini? Patutkah dilakukan itu dan ini? Apa yang harus dilakukan dan pelbagai lagi persoalan yang bermain diminda dan dijiwa.

Namun, apabila anda telah bertemu dengan yang telah ditetapkan Allah SWT, kata-katanya, janjinya, usaha dan tindakannya, keluarganya kelihatan 'ngam'. Ngam bermaksud sesuai dan serasi. Anda berasa tenang semasa berkenalan dengannya, anda berasa bersahaja tanpa berdegup-degup jantung anda semasa dalam proses perkenalan sementara menunggu proses pernikahan.

Dipermudahkan bermaksud, proses pernikahan berjalan lancar, jika ada kesulitan, pasti ada jalan penyelesaiannya. Tiada teka-teki bermaksud niat dan usaha selari dan jelas kelihatan. Jika sidia menyatakan ingin berkenalan dengan niat untuk menikah, tindakannya dan usahanya selari. Tidak ada percanggahan. Tiada keraguan bermaksud anda sudah bertanya pada Allah SWT melalui doa-doa dalam solat wajib dan sunat anda. Allah memegang hati anda dan bakal jodoh anda, tanyalah DIA. Mintalah Allah satukan hati anda berdua.

Semoga anda bertemu jodoh dan menikah di tahun 2018 ini! Aaameen Ya Rabb!


-Suffiya Rose-
Penulis Ebook Enjoy! Kembara Bertemu Bahagia







No comments:

Post a Comment