Sunday, November 14, 2010

aku tak pernah jeles..tapi kena paksa jeles

apa perasaan kita bila sebenarnya kita tak jeles, tapi kawan kita kata kita jeleskan dia bila dia dengan kawan perempuan lain?

apa maknanya tu? aku melalui satu pengalaman yang sangat pelik. Aku mempunyai ramai kawan lelaki yang baik baik dari segi tingkah laku, tutur bicara dan personality. Tapi aku juga mempunyai seorang kawan yang mana telah aku putuskan persahabatan dengannya...sebabnya biarlah rahsia...

apabila berbicara, memberi pendapat, menyokong penyataan seseorang kawan itu, aku sangat berkobar kobar dan bersungguh2, sehinggakan disalah erti sebagai jeles oleh seorang kawan aku yang pelik ni...

Dia berkali-kali dan berkobar-kobar menekankan yang aku cemburu terhadap kawan2 perempuannya...aku hanya boleh ketawa terbahak-bahak dalam hati...dan aku juga telah berkali kali menekankan yang aku tak pernah jeles, takkan aku nak jeles kat kawan aku sendiri? aku selalu berkata pada dia...kalau i jeles tak kemana pun, dia kata 'memang u jeles', 'kalau jeles mengakulah..'....

aku rasa macam nak menangis bila orang paksa aku kata aku jeles sedangkan aku tak jeles...waaaaaawaaaa...

pasal jeles tu aku tak kisah lagi, tapi aku kena paksa cakap kat kawan aku kalau aku suka dia....adoiiiiii.....kita tak boleh memaksa orang suka kita kan? tapi kalau kawan kita nak tahu jugak samada kita suka dia ke tak? aku pun dah pening.........lama2 aku tak nak kawan lagi dengan kawan aku yang pelik tu.......aku undur diri....aku cari kawan lain lah .....

1 comment: