Check out my Ebook & other Digital Products

Thursday, November 4, 2010

jangan pernah tak mengendahkan kata hati...

kata hati......
jika tidak didengari...ia seolah2 bunyi ketukan tukul besi yang semakin lama semakin kuat bunyinya....
jika dibiarkan akan terjerumuslah kita ke dalam masalah yang tidak sepatutnya...

detikan hati yang pertama apabila bertemu dengan seseorang samada seseorang itu boleh dipercayai atau tidak selalunya benar....jika terdetik hati kita yang seseorang itu kelihatan tajam atau keras karakternya...itulah dia.....jika terdetik hati kita yang seseorang itu kelihatan lembut dan tulus...maka itulah dia..

telah berkali2 aku telah mengenepikan kata hati ku....akibatnya aku yang terluka...
sedangkan hati itu berdetik untuk menyelamatkan aku dari kekecewaan...
tapi apakan daya....aku pasti pertemuan aku dengan dia menjadikan aku orang yang lebih berhati2, bertanggungjawab dan berfikiran universal...aku redha....

setiap seseorang yang kita jumpa adalah cikgu kita...mengajar kita tentang kehidupan...mengajar kita tentang kebaikan dan keburukan..kelebihan dan kekurangan....

lain kali aku akan sedaya upaya mendengar kata hatiku...sekali ia terdetik yang negatif..akan aku tinggalkan ...

kata hati mungkin sangat subjektif...tetapi ia akan di bantu oleh akal untuk menentukan yang kata hati tadi benar atau salah....

kesimpulannya.....semakin bersih hati itu...ia pasti dapat mengenalpasti mana kebenaran dan mana kepalsuan...

1 comment: