Check out my Ebook & other Digital Products

Monday, June 4, 2012

Dapat juga kereta idamanku...


 

Semenjak 4 tahun lepas aku sudah mengidamkan kereta baru ku ini...
Tiba-tiba sewaktu berjalan di sebuah pasaraya , aku jatuh cinta semula dengan kereta ini sewaktu ia di displaykan.....
Diwaktu yang sama, kelihatan Allah permudahkan aku mendapatkan bantuan kewangan...
Pelik tapi benar....semuanya berjalan lancar...
kenapa tidak tahun lepas? kenapa tidak dua tahun lepas?
Jawapannya : ini adalah waktu yang terbaik....


Pengajaran dari kisah aku ini:-

1. Mula berangankan apa kita mahukan, tiba masanya, tempatnya dan keadaannya pasti termakbul juga.
2. Mula doakan apa yang kita mahu, doa bersungguh-sungguh
3. Walaupun aku terpaksa tunggu 4 tahun, tapi bila masanya sampai...semua berjalan lancar
4. Jangan segan untuk berangan!!!!!



by Michael Rose

No comments:

Post a Comment